Klantgerichte communicatie

Leen Bakker – Slechte communicatievaardigheden


Klantgerichte communicatie door de altijd empathische en proactieve klantenservice.

 

Dat de digitale communicatie van bepaalde klanten soms niet overkomt zoals ze precies bedoelen, of gewoon helemaal niet overkomt hebben we al vaker meegemaakt.

 

Het is in dergelijke situaties van cruciaal belang altijd respectvol om te blijven gaan met de klanten, ook in moeilijke omstandigheden waarin het geduld aanzienlijk op de proef wordt gesteld.

Een goed voorbeeld is de volgende “klacht” of “mededeling” waar geen touw aan vast te knopen is.
Gelukkig blijft klantenservicemedewerker Neel Timmerman uitermate professioneel en respectvol tegenover deze hysterische klaagmevrouw.


Klantgerichte communicatie


2 LIKES

 

We hebben uit betrouwbare bronnen vernomen dat er al 2 handtekeningen zijn ingezameld voor een referendum over het Leen Bakker associatieverdrag.
De twee likes op het bericht van deze zeurmevrouw geven volgens haar aan dat anderen zich erin herkennen en het dus wel degelijk serieus genomen dient te worden.

Adolf_Hitler_Political_BeliefsJullie zullen wel begrijpen dat dit soort ongefundeerde uitspraken ons bloed regelmatig doet koken.
Omdat niet ieder bedrijf beschikt over medewerkers met kwaliteiten om in zulke situaties kalm en professioneel te blijven, hebben wij een cursus klantgericht handelen ontwikkeld.

 

Klantgerichtheidstrainingen

 

Uit initiatief van de Facebookpagina “Klantenservice” wordt er een 3-daagse training klantgerichtheid georganiseerd en deze zal de volgende punten behandelen;

 

  • Wat is klantgerichtheid?
  • Wie zijn mijn klanten en wat willen ze van mij?
  • Empathische en proactieve klantenservice
  • De psychologie van de klant
  • Communicatievaardigheden bij klachten
  • Slecht nieuws goed brengen
  • Reageren op agressieve klanten
  • Omgaan met uw emoties

 

Klantgericht handelen gaat véél verder dan alleen maar vriendelijk zijn. Lief, leuk en aardig doen is nooit genoeg.
Je wilt toch geen klanten verliezen doordat je niet weet hoe je met het gedrag van de klant moet omgaan?
De cursus zal vanaf eind 2016 van start gaan op diverse trainingslocaties door het land maar is nu al te boeken via ons contactformulier.


 

Facebook Comments

Donny

Mijn hobby's zijn postzegels en knaagdieren. Ik ben gewoon baas.