Wie zijn jullie?

 

Ons team bestaat momenteel uit Dirk van Zanten (Teammanager), Donny de Jong, Petra de Rooij en Tijmen Gerrits. 

 

Hoe zijn jullie op het idee gekomen deze ‘Klantenservice’-Facebookpagina op te richten?

 

De Facebook pagina “Klantenservice” en bijbehorende website teamklantenservice.nl zijn enerzijds een satirisch protest tegen ‘domme’ mensen en anderzijds (soms) een protest tegen de dienstverlening en werkwijze van bedrijven. We vonden het altijd belangrijk om een bijdrage te leveren aan het welzijn van mens en maatschappij. Onze dienstverlenende instelling en de behoefte om hier wat mee te doen heeft uiteindelijk geleid tot dit concept. We zijn tot dusver erg content over hoe onze dienstverlening wordt ontvangen en de feedback die we hierop krijgen.

 

Hoe komt het dat zoveel mensen geloven dat jullie echt de klantenservice van een bedrijf zijn?

 

“Vermoedelijk door de zakelijke aanhef, afsluiting en toon van onze berichten, gecombineerd met het feit dat een fors percentage van de Nederlandse populatie beschikt over een hersencapaciteit welke equivalent is aan een pinda.”

 

Worden jullie fel bestreden om wat jullie doen?

 

“Zichtbaar is dat er vrij divers gereageerd wordt op onze acties. Sommige bedrijven reageren vrij defensief. Dit uit zich in de vorm van het blokkeren van onze pagina en het verwijderen van comments. Meer concreet: momenteel hebben een aantal bedrijven ons verbannen. Er zijn echter zijn er ook bedrijven die relatief ‘sportief’ reageren op de acties. Een goed voorbeeld hiervan is Albert Heijn. Zij zien onze acties als een kans/uitdaging om beter en sneller te reageren op berichten van klanten.

Via de media is kenbaar gemaakt dat een aantal top 500 bedrijven juridische stappen zullen ondernemen wanneer onze activiteiten zich blijven voordoen op de Facebookpagina´s van de desbetreffende bedrijven. We hebben tevens via-via vernomen dat een aantal bedrijven nu ook daadwerkelijk stappen nemen.”

 

Hebben jullie nog vernieuwende toekomstplannen of blijft het bij screenshots posten?

 

 

De belevingen bij Team Klantenservice zijn sinds kort ook te volgen via ons eigen YouTube-kanaal. In verband met deze groei van de praktijk is de ‘Klantenservice’ op zoek naar nieuwe medewerkers! We komen graag in contact met ervaren webcare-medewerkers (lees: acteurs).
“Wij werken hard, maar kiezen ook bewust voor een goede balans tussen werk en privé. Dit verwachten wij ook van nieuwe medewerkers en wij waken ervoor dat je niet te hard van stapel loopt, waardoor de balans scheef trekt.” Uiteraard bieden ze een uitstekende, marktconforme beloning (afhankelijk van leeftijd en ervaring), een aantrekkelijke werkomgeving, groeiperspectief en duidelijkheid over loopbaankansen. Neem contact met ons op via het contactformulier op de website of via onze Facebook pagina.